Payment with Apple Pay Payment with Google Pay Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish
Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Köpvillkor


ANVÄNDARVILLKOR

1 RETURPOLICY

-

Var vänlig och kontakta oss på [email protected] innan du returnerar några artiklar.

Du kan returnera produkten inom 30 dagar från leverans. Produkten måste vara i nyskick. Om produkten är förstörd eller använd, kommer ingen återbetalning ske. Se till att bifoga kontaktinformation när du returnerar en produkt och ange spårningsnummer samt en kort beskrivning av vad ärendet gäller.

dokidokishop.se föreslår att du får ett kvitto och ett paket-ID för returen från leveransservice eftersom det gör det lättare att spåra paketet om det skulle behövas. dokidokishop.se kommer att göra en återbetalning om det är en giltig retur. Om du har betalat via faktura behöver vi ett bankkontonummer så att vi kan överföra pengarna. Det enklaste är om du skickar bankkontonumret till oss via e-post.

-

1.2 FRAKT

För att kunna returnera din produkt behöver vi ett ett kvitto eller inköpsbevis.
Var vänlig och skicka din produkt till:

DokiDoki shop, Kreativa kvinnor
Skaraborgsvägen 35A
506 30 Borås
Sverige

Du måste betala för dina egna fraktkostnader för produkter som du returnerar. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning, kommer kostnaden för returfrakten dras av från återbetalningen. Hur lång tid det tar innan du får en ny produkt beror på var du bor.

Om du skickar en artikel som är värd mer än 700 kr kan det vara en god idé att använda en leveransservice som går att spåra eller köpa en fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att få varan som du returnerar.

-

2. ÅTERBETALNINGSPOLICY

Vår policy gäller i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte. Produkten får inte heller ha använts och måste vara i samma skick som när du fick den. Produkten måste returneras i originalförpackningen. Produkter som ingår i kategorin 'Handgjort' går ej att ångra köpet eller returna då dessa är unika produkter. Med undantag när produkten är avsevärt defekt/trasig.

-

2.1 ÅTERBETALNING

När din returnerade produkt har mottagits och kontrollerats, kommer vi att meddela dig via e-post. Vi kommer också att meddela dig om vi kommer att göra någon återbetalning eller ej.

Om returen godkänns, kommer återbetalning ske automatiskt till ditt kreditkort eller via annan betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

-

2.2 DELÅTERBETALNING

Det finns vissa situationer då vi endast gör delåterbetalningar: produkter med tydliga tecken på användning, som har öppnats. Alla artiklar som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller om det saknas delar och det inte är vårt fel. Alla objekt som returneras mer än 30 dagar efter leverans.

-

2.3 SEN ELLER UTEBLIVEN ÅTERBETALNING

Om du inte har fått någon återbetalning ber vi dig först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag eftersom det ibland tar lite tid innan återbetalningen krediteras. Kontakta därefter din bank då det oftast tar lite tid innan återbetalningen görs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, ber vi dig kontakta oss på: [email protected].

-

2.4 REAVAROR

Återbetalning sker endast för varor till ordinarie pris - inte för reavaror.

-

2.5 BYTEN

Vi byter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut en artikel mot samma artikel, vill vi att du skickar e-post till: [email protected] och artikeln till:

DokiDoki shop, Kreativa kvinnor
Skaraborgsvägen 35A
506 30 Borås
Sverige

Detta gäller inte handgjorda varor eller produkter som ligger i kategorin 'Handgjort' då det endast finns ett exemplar.

-

2.6 GÅVOR

Om artikeln var angiven som en gåva när den köptes och den skickades direkt till dig, kommer du få ett presentkort som motsvarar värdet på gåvan. När vi mottagit artikeln kommer vi att skicka presentkortet till dig.

Om artikeln inte var angiven som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren tagit emot artikeln för att ge dig den senare, kommer vi att göra återbetalning till gåvogivaren och han eller hon kommer sedan att få ett meddelande när du har returnerat artikeln.


-

3. INTEGRITETSPOLICY


3.1 VAD GÖR VI MED DIN INFORMATION?

När du köper något från vår butik så samlar vi in personlig information som du ger oss, till exempel ditt namn, adress och e-postadress.

När du är inne i vår butik får vi också automatiskt information om din dators IP-adress så att vi vet vilken webbläsare och vilket operativsystem du använder.

-

3.2 MARKNADSFÖRING VIA E-POST

Om du ger oss tillåtelse, kan vi skicka e-post om vår butik, nya produkter och andra uppdateringar.

-

3.3 SAMTYCKE

När du ger oss personlig information för att slutföra en transaktion, verifiera ditt kreditkort, göra en beställning, hantera en leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in information och använder den för detta syfte.

Om vi ber dig om personlig information för annat syfte, t.ex. marknadsföring, kommer vi antingen be dig direkt så att du kan godkänna detta eller ge dig möjligheten att säga nej.

-

ÅTERKALLANDE AV SAMTYCKE

Om du ångrar dig och inte vill att vi kontaktar dig, samlar in information eller använder dina uppgifter, kan du när som helst kontakta oss via e-post: [email protected] eller skicka brev till:

DokiDoki shop, Kreativa kvinnor
Skaraborgsvägen 35A
506 30 Borås
Sverige

3.5 OFFENTLIGGÖRANDE

Vi kan lämna ut din personliga information om lagen kräver det eller om du bryter mot våra Användarvillkor.

-

3.6 Quickbutik.com

Vår butik sköts av Quickbutik.com. De ger oss tillgång till e-handelsplattformen som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig. Dina uppgifter lagras hos Quickbutik.com, i databaser och i Quickbutik.com-applikationen. De lagrar dina data på en säker server bakom en brandvägg.

-

3.7 BETALNING

Om du väljer direktbetalning för att slutföra köpet kan tredje part komma att använda din kreditkortsinformation för detta ändamål. Se 3.8.

-

3.8 TREDJEPARTSTJÄNSTER

I allmänhet kommer tredjepartsleverantörer som vi använder endast samla in, använda och lämna ut din information i den utsträckning som krävs för att de ska kunna leverera sina tjänster till oss.

Vissa tredjepartsleverantörer, t.ex. de som arbetar med betalningar och betalningstransaktionen (T.ex Stripe eller Klarna), har sina egna integritetspolicys för den information som vi måste lämna ut för att de ska kunna genomföra dina inköpsrelaterade transaktioner. För dessa leverantörer, rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicys så att du förstår på vilket sätt dessa leverantörer hanterar din personliga information.

Klarnas policy 
Stripe policy
Swish policy

Tänk också på att vissa leverantörer kan ha sin verksamhet eller anläggningar i en annan jurisdiktion än antingen du eller oss. Det innebär att om du väljer att gå vidare med en transaktion som involverar en tredje part, kan din information omfattas av lagarna i den jurisdiktion där denna tredje part har sin verksamhet eller sina anläggningar. När du lämnar vår butiks webbplats eller omdirigeras till en tredje parts webbplats eller applikation, omfattas du inte längre av denna Integritetspolicy eller Användarvillkor för vår webbplats.

-

3.9 LÄNKAR

När du klickar på länkar i vår butik, kan de leda dig bort från vår webbplats. Vi är inte ansvariga för integritetspolicys på andra webbplatser och uppmanar dig att läsa dessa webbplatsers integritetspolicys.

-

3.10 SÄKERHET

För att skydda din personliga information vidtar vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att den inte försvinner, missbrukas, nås, avslöjas, ändras eller förstörs. Om du förser oss med kreditkortsinformation, krypteras informationen med Secure Socket Layer-teknik (SSL) och lagras med AES-256 kryptering.

-

3.11 ÅLDERSGRÄNS

När du använder denna webbplats bekräftar du att du är myndig i det land eller den stat där du bor eller att du är myndig i det land eller den stat du bor och har gett ditt samtycke till att dina minderåriga barn använder denna webbplats.

-

3.12 ÄNDRINGAR AV DESSA ANVÄNDARVILLKOR

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa Användarvillkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet.

Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de publicerats på webbplatsen.

Om vi gör väsentliga ändringar i den här policyn kommer vi att meddela dig här att policyn har uppdaterats, så att du vet vilken information vi samlar in, hur vi använder den, och under vilka omständigheter, om några, vi använder och/eller offentliggör den.

Om vår butik förvärvas eller slås samman med ett annat företag, kan dina uppgifter överföras till de nya ägarna så att vi kan fortsätta att sälja produkter till dig.


4. LEVERANSER

4.1 FRAKTSÄTT

Vi erbjuder följande leveransmetoder:

  • PostNord (Varubrev 1:a klass, MyPack, REK)
  • DHL (Leverans inom EU)
  • UPS (Leverans till USA & UK)

Priserna är viktbaserad och är därför olika beroende på vilka och hur många produkter du köper.

Frakt inom Sverige: Leveranstider ca 1-7 arbetsdagar

Frakt inom EU: Leveranstider ca 2-10 arbetsdagar

Frakt till USA: Leveranstider ca 2-15 arbetsdagar


Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Vid förbeställningar gäller den preliminära leveransinformationen som finns angivet på respektive produktsida. Har du gjort en förbeställning eller köpt en on-demand produkt så har du accepterad villkoret som gäller för detta, dvs att dina produkter kan komma att skickas senare än normalt och att den information som står på produktsidan är det som gäller vid köpet.
Väljer du ett leveranssätt som är icke spårbart, frånsäger vi oss allt ansvar för eventuella förluster av paketet. Vårt ansvar gäller fram tills att försändelsen lämnar vårt lager. Alla spårbara försändelser anses levererade då respektive fraktföretag meddelat att paketet levererats till mottagaren. Om ett paket har lämnats utanför mottagarens dörr så anses paketet vara mottaget, vi ansvarar inte för eventuella förluster i koppling till detta.